‪Google+‬‏ מצא אותנו ב-‪Google+‬‏ קסם הפרי | סלסלת פירות | מגשי פירות | משלוחי פירות - קידום אתרים
Bookmark and Share ‪Google+‬‏











 

הקדמה קצרה. . .

כמי שעוסק בקידום אתרים ובנוכחות מקוונת במרחבי האינטרנט החל משנות התשעים המוקדמות של המילניום הקודם והכשיר עשרות מקדמי אתרים אני יכול לומר בקורטוב של ציניות שככל שאני לומד על התחום הזה יותר כך אני יודע בבירור שאני צריך לדעת יותר . . . התחום הזה של קידום אתרים ונוכחות מקוונת במרחבי האינטרנט הוא מאד רחב,  מאד מורכב, מאד דינמי, מאד תחרותי - הרבה מאד "מאד" יש בתחום והכי מעניין הרבה מאד כסף.

כאשר אני באופן אישי הולך להציג תכנית אסטרטגית, אופרטיבית ומסועפת בפני חברה גדולה, ארגון, מפלגה, שדולה עמותה, עסק, דמות ציבורית בדרך כלל הקולות הנשמעים הם: "אני רוצה להיות מקום ראשון בגוגל", "אני רוצה שהאתר שלי ייחשף לכמה שיותר אנשים", "אני רוצה להיות מקום ראשון במילות המפתח הזו והזו", "אני רוצה המון לייקים!", אני רוצה המון פלוסים!", "אני רוצה המון צפיות", "אני רוצה המון עוקבים", אך מבין כל הקולות הללו ישנו קול הכולל בתוכו שאלה אחת נוקבת והיא: " מה ייצא לי מכל הסיפור הזה של האינטרנט והקידום?".

ובכן, במענה לקולות הנשמעים שתוארו לעיל צריך לעשות שני דברים עיקריים ואלו הם:

א. לעשות סדר בדברים.

ב. לתאם ציפיות בין מקדם האתרים נותן השירות לבית מקבל השירות. 

נתחיל דווקא בחלק השני דהיינו בתיאום הציפיות שבין נותן השירות לבין מקבל השירות. העלויות של קידום אתרים ונוכחות מקוונת במרחבי האינטרנט הן לא מבוטלות אך אין זה מתפקידו של מקדם האתרים כלל וכלל לשקול ולבצע הערכות כלכליות לגבי כדאיות כלכלית. תפקידו של מקדם האתרים הוא לנקוט בשורת פעולות אופרטיביות פרוצדורות עבודה נכונות, מסועפות, סיזיפיות תוך כדי שמירה על מספר כללי ברזל ברורים שאם לא שומרים עליהם אז לא רק שאותן פעולות לא יועילו אלא יזיקו - כפי שניווכח בהמשך "ארגז חול" הוא אחד הסיוטים הכי גדול ממנו נשמר מקדם האתרים. מקדם האתרים מתעסק באופן מקצועי בקידום אתרים ובנוכחות מקוונת במרחבי האינטרנט ולא בכדאיות כלכלית.

שאנו מדברים על אינטרנט אנו מדברים על פלטפורמות להצגה, לאחסנה ולהחלפת מידע דרך תשתית תקשורת נתונים מרחבית דו כיוונית- זו הייתה המטרה של מייסדי תקשורת הנתונים העולמית האינטרנט. האינטרנט מהווה פלטפורמה חזותית הניתנת להצגה דרך דרך תקשורת נתונים מרחבית. והאמת היא שלא כולם זקוקים לאינטרנט למשל: מחזור המכירות של בסטה קטנה למכירת פטרוזיליה בשוק פתח-תקווה לא ישתנה משמעותית עקב חשיפה לאינטרנט.

אף על פי כן אין חברה או ארגון גדול שלא משקיעים תקציב נכבד מאד עבור מה מה שמוגדר קידום אתרים ונוכחות מקוונת במרחבי האינטרנט. 

אחת המהפכות הכי גדולות שיצרה רשת האינטרנט היא שהיחיד מסוגל לבטא את עצמו, לפרסם ולחשוף את עצמו די בקלות. האינטרנט ביצע מעין העתקה ממישור השטח למישור המידענות הממוחשבת האישית (באמצעות מחשב ואינטרנט) שהנה נגישה כיום ונמצאת במגמת עלייה מתמדת.

כדי לדעת יותר על התפתחות האינטרנט לחץ כאן!

באינטרנט כיום כפי שאנו מכירים אותו כיום ישנם מספר לא מבוטל של רבדים ותחומי התמקצעות המרכיבים את המכלול.

יש לנו את רובד המולטימדיה הכולל עיצוב גרפי בבניית אתרים בניית סרטוני פלאש אבל זה לא לא מספיק להיות גרפיקאי טוב או פלאשיסט צריך להיות גם ארטדיירקטור טוב הרעיון צריך להיות מובע / מוטמע באתר, בגרפיקה ,בסרטונים ובקטעי הפלאש הוא צריך להיות מושך. ידע בעורכים גרפיים, ידע בשפות תכנות שפת HTML.

יש לנו את הרובד של כתיבת התכנים. העברית (או בכל שפה אחרת) של כותב התכנים צריכה להיות תקינה - אבל זה לא מספיק - כותב התכנים צריך להיות צריך להיות גם איש תעמולה רציני פרסומאי קופירייטר של ממש.

יש לנו את הרובד של ניהול מדיה חברתית הכולל את ניהול המדיה החברתית גוגל פלוס למשל .

יש לנו את הרובד של מה שמוגדר ניהול מסעות של פרסומות ממומנותבאינטרנט על בסיס של תשלום לפי קליק PPC דהיינו Pay Per Click וגם לפי צפיות .

יש לנו את הרובד של ניהול ועדכון האתר ככל שהאתר יותר דינמי כך יש לנו יותר צורך בצמידות של איש מקצוע כבעל מקצוע בחברה ( שכר עבודה של איש SEO בחברת הייטק יכול להגיע עד 30 אלף ש"ח ).

יש לנו את הרובד של מה שמוגדר "קידום שחור" . הכוונה ב- "קידום שחור" הוא באוסף פעולות רוטיניות אשר נועדו להזרים נתוני תנועה שהם למעשה נתוני תנועה מזויפים היישר לאלגוריתם של גוגל מתוך מטרה להעלות את דירוג האתר דרך עיניו הרואות של גוגל. לדוגמא: חוות שרתי מחשב אשר המתכנת קובע סקריפט SCRIPT מסוים אשר מורה למחשב להיכנס לאינטרנט להקליד את כתובת מנוע החיפוש גוגל ולאחר מכן מילת מפתח או כתובת מסוימת של סרטון יוטיוב לצפות בו משך 40 שניות וחוזר חלילה מיליון פעם - זה בהחלט קידום שחור.

 

להלן רשימת בעלי מקצוע חיוניים הפועלים בשירות ענף מדיית האינטרנט והקידום:

                   1. גרפיקאי Graphic Art

                   2. ארטדירקטור  Art Director.

                   3. פלשיסט Flash.

                   4. כותב תכנים תועמלן רעיונאי.

                   5. בונה אתרים Sites Builder

                   6. עורך וידאו Video Editor

                  7. מנהל אתר Site Manager

                9. מנהל מסעות פרסום ממומנים / מומחה לתשלום לפי קליק PPC Expert

                  8. מקדם אתרים 

נציין כאשר יש אדם, אשר כבעל מקצוע נושא בכמה שיותר מן התאריםהללו הללו כך הוא יותר מבוקש בתחום וסיכוייו להצליח ולהאריך ימים במקצוע גבוהים יותר.

כולם מדברים על קידום אתרים עבור אתרים שהם כבר קיימים אך למעשה קידום האתר מתחיל עוד בבנייתו דהיינו מראש ישנם מספר כללי ברזל עליהם צריך להקפיד - כאשר פותחים אתר אינטרנט חלק לא קטן מגורל האתר נחרץ עוד בפתיחתו! - זה תלוי מאד במערכת הניהולית, זה תלוי גם בשמות הדומיין באפיונים של האתר בקודי ההטמעה - שלא תבינו אותי לא נכון ! תמיד ניתן לבצע אופטימיזציה לאתר, אבל כאשר גוגל סורק אתר מסוים בפעם הראשונה הוא מדרג אותו ומבין אותו בצורה מסוימת ועד שהשינויים נכנסים לתוקף ( אם גוגל "יחליט" להכניס אותם לתוקף ) לוקח פרק זמן לא מבוטל.

לכללי הברזל בפתיחת אתר אינטרנט לחץ כאן!

קידום תנועה Traffic Promotion הגדלת כמות הכניסות לאתר.

קידום אתרים ברמת הקוד Code Level Site Promotion טיפול בקוד האתר .

הידוק מילות מפתח לאתר Key Words Tighting.

כאשר מקישים מילת מפתח במנוע החיפוש ישנן תוצאות 

באתר זה השתדלתי להביא לפניכם מידע מקיף ומקצועי בנושא "קידום אתרים ונוכחות מקוונת במרחבי האינטרנט" שמתי את הדגש על שפה פשוטה וברורה כך שגם מי שאין לו רקע או ידע מקדים בתחום יוכל להפיק מאתר זה את התועלת עבור המטרה המסוימת שלו.

או קיי חברים, בואו נתקדם הלאה ונתחיל להבין את גוגל.

"גוגל" Google הנו מנוע חיפוש טקסטואלי, עוצמתי, הפועל לפי אלגוריתם סריקה ייחודי המכונה: Page Rank™ שפעולתו מכונה בשפת היום יום של המתכנתים: "ספיידר" מן המלה האנגלית:SPIDER ! (עכביש). "גוגל"Google מספק ממשק חיפוש על בסיס של מילות מפתח לגולשים בשפות שונות ורבות ושפע שירותים שימושיים נוספים רבים ומגוונים מלבד היותו מנוע חיפוש – מה שמגביר את השימוש בו ואת הכניסות לאתר גוגל. כתובת האתר הראשי הנה: www.google.co.il.

להלן רשימה חלקית של מוצרי גוגל מהן יכול ליהנות הגולש בצורה חינמית :

 

גוגל מנוע חיפוש  Google Search Engine

גוגל מנוע חיפוש Google Search Engine חינמי למשתמש, המשתמש הממוצע איננו משתמש בכלי החיפוש המקצועיים כלי החיפוש המקצועיים משמשים יותר את אנשי המקצוע בתחום האינטרנט.

 

כדי לדעת באופן מפורט ומקצועי על גוגל מנוע חיפוש לחץ כאן!

 

גוגל פלוס  Google Plus

גוגל פלוס Google Plus הנה רשת חברתית, חינמית למשתמש, המאפשרת לחברים בה לפתוח כרטיס אישי הכולל: תמונות, סרטוני וידאו, העלאת סטטוסים על ציר הזמן לבסס את אופן השיתוף על סמך מעגלים חברתיים ברמות שונות. כל משתמש גוגל פלוס יכול לפתוח דף עסקי, דף ארגוני או ציבורי בצורה חינמית לגמרי.

כדי לדעת באופן מפורט ומקצועי על גוגל פלוס לחץ כאן!

 

דואר Gmail

דואר אלקטרוני Gmail הנו שרת דואר אלקטרוני, חינמי למשתמש, אחסון עד X ג'יגה, בכל מייל אחד ניתן להעביר קבצים בנפח של הממשק הנו ידידותי.

כדי לדעת באופן מקצועי על דואר גוגל Google mail לחץ כאן!

 

כונן גוגל Google Drive

כונן גוגל Google Drive הנו שרת אחסון קבצים, חינמי למשתמש וסיווגם ואפשרויות שיתוף ברמות שונות, נפח אחסון גדול יחסית, הממשק הוא נוח וידידותי למשתמש.

 

 
מיליון צפיות מקסימום עסקאות
מאת: שלמה דניאל
כפי שמצוין בפרקים השונים של מדריך זה באתר, אחד הקידומים הטובים ביותר שקיימים ברשת האינטרנט זה קידום סרטוני יוטיוב YouTube - בהפקת סרטון קידום ביוטיוב עבור העסק או הארגון הרווח הוא כפול קודם כל תוצאת הסרטון מופיעה בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש של גוגל Google בצורה בולטת ( תמונה מקדימה ) ושנית הפלטפורמה הזו של סרטוני וידאו משווקת בצורה טובה את בית העסק או הארגון.
הלכה למעשה הוכח כי סרטון וידאו בערוץ YouTube יכול להוציא לפועל עסקאות בצורה ישירה ומהירה, קשר העין בין הגולש לסרטון יכול להיות מתורגם טוב מאד לעיסקה מהירה.
להלן רשימת סרטוני קידום בערוץ YouTube שהם למעשה בחינת סיפורי הצלחה משמעותיים לצד כל סרטון מפורטים: נושא הסרטון, מילות המפתח המופיעות בתוצאות החיפוש בגוגל Google המובילות אל הסרטון והתרחיש המוביל אל ביצוע העסקה נושא הסרטון.
 
 


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...